Saturday 14 September 2013

Wahai Hati:3

Setiap hujan yang datang, seperti ada 
kegelisahan menyelimuti hati ini
Seringkali hati kecil mengadu sakit,
Seringkali jiwa meratap hiba,
Dugaan dan ujian bertimpa-timpa,
Kadangkala menewaskan semangat yang ada,
Lalu membuat aku berputus asa.


Sepatutnya aku berfikir sebelum aku meluahkan
Fikir sedalam-dalamnya risiko yang patut aku tempuh
Aku buat keputusan untuk jatuh hati pada orang 
Yang tidak mempunyai perasaan pada aku..
Memang sakit..sakit sangat..seprti di tusuk-tusuk..
Aku tak buleh berharap kebahagian itu datang bergolek pada aku..
Aku kene kuat tak buleh lemah untuk tempuh semua ini..
Pada mulanya tak salah bagi aku perempuan yang memulakan dulu..
Tolak tepi istilah perigi mencari timba..
Tapi akhirnya aku kalah dengan persepsi aku sendiri.


Ya allah sakitnya...
Sesungguhnya aku bukanlah perempuan yang kuat..

Aku hanya mampu mengukir senyuman yang diselimuti kesedihan..


♥ Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Kechik ♥

No comments:

Post a Comment